Update- hoe gaat het thuis?

Wij zijn nu alweer ruim 3 weken thuis. De maand Juli is alweer aangebroken. De zomer leek goed begonnen maar zoals meestal in Nederland wel met de nodige herfstachtige dagen.

De camper staat weer in de stalling. De spullen uit de camper liggen weer in de kasten, de medicatie is weer aangevuld. Tot zover alles lekker op de rit.

Foto-2

Ik kreeg fijn nieuws uit het ziekenhuis, ik krijg al over 2 weken Botox. (In de blaas voor de meelezers die dat nog niet duidelijk is). Botox die hoognodig is want ik heb erg veel klachten. Het leek er even op dat ik pas veel later Botox zou krijgen, maar het is toch gelukt om mij voor Juli op de lijst te zetten. Ik zie er ook erg tegenop want ik heb de laatste keren heel veel last gehad van de narcose. Weken en weken na de narcose bijna continue misselijk, dat werd in de loop van 6-8 weken beter. Maar dat is een lange tijd.

Ik ben altijd al heel snel misselijk maar dan meestal als ik moe word en kan in de ochtend wel even wat op de computer doen. Dus ik hoop dat ik nu iets beter reageer op de narcose en anders moet er maar eens gepraat worden. Met 2 x per jaar Botox (om de 6/7 maanden), Botox die voor mij nu ca 4/5 maanden werkt en ik dus standaard na die ruim 4 maanden alweer “wacht’ op de volgende Botox en dan nog 6 weken herstel, dat zijn vele maanden per jaar dat ik al weet dat het niet fijn gaat. We wachten het af. Ik ben in ieder geval blij dat ik de opnamedata weet!

Een ander probleem wat ons (te)veel in beslag neemt is mijn rolstoel. Wat een ellende. Ik weet niet eens of ik het allemaal wel wil opschrijven, ik word er bijna zelf depressief van als ik alles zou opschrijven wat wij momenteel meemaken. Het komt erop neer dat de rolstoel continue storingen heeft waarvan niet echt duidelijk is waardoor dit nu veroorzaakt wordt. Zo kan de rolstoel momenteel niet rechtuit rijden, hij wijkt (ernstig) af. Dat moet ik corrigeren, maar dat lukt mij niet goed, ik maak dan weer allerlei zwiepers. Als ik nu in mijn rolstoel zit dan kan ik enkel op standje slak rijden, dan heb ik de rolstoel nog enigszins onder controle. Maar standje slak is wel heel erg langzaam, te langzaam voor wandelingen met Bente of om naar de supermarkt te gaan. In standje slak kom ik niet (snel) weg en in standje wat minder slak, rijd ik de boel omver. Dus we passen ons aan en doen vooral veel dingen niet. Volgende week volgt hopelijk overleg nummer zoveel met leverancier Welzorg.

We gingen echter wel enkele uurtjes naar een vlindertuin. Het was niet druk en zo kon ik met mijn slakkengang heel rustig langs de paden rijden om af en toe wat foto’s te schieten. Ook had ik tijd om thuis mijn fotobestanden eens door te lopen en foto’s te bewerken.

Foto

En Bente kreeg nieuwe speeltjes die we samen thuis kunnen doen. Want echt wandelen zit er niet in. Bente is ook wat bang geworden om netjes naast te lopen. Logisch als de rolstoel  een aantal keer opeens teveel naar links zwenkt. Dus dat wordt straks weer veel oefenen. Maar eerst dus in huis veel verschillende spellen. En dat vind Bente heel erg leuk. We hebben een bak met allerlei voorwerpen die ze moet openen of in snuffelen om brokjes uit te krijgen. Een bal die ze door de kamer moet rollen waaruit haar beloning dan rolt. En een apparaat waarbij ze  eerst op een knop moet drukken en dan komt uit een ander apparaat een brokje. En dat zet je dan uit elkaar zodat ze mooi kan heen en weer rennen. Hierbij zie je dat Bente erg gewend is aan een commando krijgen, want ze duwt niet zelf op de knop, ze wacht tot ik zeg dat ze op de knop moet duwen. En dat duwen gaat ook nog niet feilloos, want er volgt alleen een brok als er geluid klinkt en zij rent al terug na een te zachte duw. Maar goed het apparaat is net 2 dagen in huis. Dus wij oefenen nog wat verder.

Tot slot, een fijne zondag!

 

 

 

 

Een gedachte over “Update- hoe gaat het thuis?”

Geef een reactie

