Reis Hongarije deel 3

In Hongarije aangekomen kopen we allereerst een vignet voor de snelwegen. Die kopen we bij een tankstation vlak over de grens. Vervolgens rijden we door naar Velence een dorp aan het meer van Velence. Dit ligt ten oosten van het Balatonmeer.

We blijven een aantal dagen in Velence. Bente ligt toch stiekum af en toe te slapen bij de camper, hoewel dit heel erg moeilijk voor haar is. Het liefste blijft ze rond denderen tot ze zo moe is dat ze zelf maar in de mand in de camper gaat liggen. Dus foto’s van een slapende Bente buiten zijn vrij zeldzaam.

Bente ligt liever op de kop! En rolt en rolt en gaat staan en loopt en zit en ligt voor 5 seconden en rolt en…………..maar slapen, dat is toch niet echt haar ding.

We lopen naar het strand alwaar Bente niet los mag en dat is wel heel erg lastig. Het is druk (hoewel er niemand op het strand/in het meer is) en we worden heel erg in de gaten gehouden dus houden we Bente bij ons. Niet even stiekum pootje baden voor Bente, dan maar knuffelen, dat vindt Bente ook goed.

Net als het weekend begint komt Sander met zijn klacht (zwelling zaadbal) en bespreken we wat te doen.

We besluiten nog naar een andere camping te gaan, in het weekend kunnen we toch niet veel doen en bij die andere camping zit naast de camping een artsenpraktijk.

Onderweg doen we inkopen bij de Tesco. Bente mag mee naar binnen wat heel erg fijn is gezien de hitte. IMG_3668

Op de camping aangekomen vinden we een pracht plekje met veel groen en schaduw om ons heen. Bente heeft ruimte zat om wat rond te lopen zonder dat ze maar iemand lastig valt. Altijd fijn.

Op deze camping zijn ook thermaal baden en daar kun je zo vanuit je plek naar toe lopen. Bente mag mee, nadat gecontroleerd was of Bente wel een echte hulphond is. Dus op naar het zwembad.

En toen ging Sander het water in en mocht Bente niet mee….Dat was wel even een dingetje. En dan realiseer je je ook dat je dat dan ook nooit oefent. Bente leerde al snel zwemmen, zwemt ook heel erg graag en Sander is wel eens mee geweest, maar andersom- Sander wel zwemmen en Bente niet, dat was nog nooit voorgekomen.

Ze blafte zelfs een enkele keer, iets wat ze nooit doet. We zijn even gebleven tot ze rustig ging zitten en stil bleef en daarna weer weg gelopen. Sommige dingen zullen altijd lastig blijven voor honden. Daarna mocht ze zelf wel even in de beek achter de camping plonzen.

Iedereen weer afgekoeld, dan maar wat eten….

Na dit rustige weekend werd het tijd om een bezoekje aan de dokter te brengen en tegelijkertijd onze eigen dokter te raadplegen. Om een vrij lang verhaal kort te maken, we besloten terug te rijden. Het bleek voor ons erg lastig de nodige onderzoeken in Hongarije te laten plaats vinden en er kon niet zonder meer worden vast gesteld dat het echt onschuldig was. (zie Reis Hongarije deel 1)

Op de terug weg maakte ik ook niet meer heel veel foto’s. De reis is dan voor je gevoel toch wel voorbij. We reden veel over de snelweg die veelal redelijk te berijden was, maar er waren ook stukken weg die niet zouden misstaan als lapjesdeken.

Vlakbij de Oostenrijkse grens in het plaatsje Lipót, was altijd een prachtige kleine camping alwaar de camper aan het water stond en de honden zo in het water konden en mochten van de lieve eigenaar, die ons altijd persoonlijk begroette. Helaas de camping was er niet meer, we hadden het wel gezien op internet, maar wilden het toch zelf checken. Wat jammer, dan maar naar de “gewone” camping.

Die beviel niet erg goed, ik kon door het te dikke grind op de camping niet eens zelf van de plek af. En we hadden pech qua eten. Ik had gezien dat het restaurant tot 20.00 open was, en gezien Sander de hele dag had gereden besloten we daar wat te halen. Maar toen Sander om 18.00 eten wilde ophalen, was de keuken al dicht. Toen werd het wat soep met oud brood.

Onderweg probeerden we nog wel wat vakantie te houden en namen we de dag erna wel een lekkere ijscoupe.

Wat ik heel erg jammer vind is dat ik maar weinig foto’s maakte van bloemen/insecten. Ik had erg graag klaprozen gefotografeerd. Maar die groeien schijnbaar alleen op plekken waar ik niet bij kon ;-). Mocht iemand nog een veld in Nederland weten alwaar ik met de bus en rolstoel kan komen, dan zou ik dit graag willen weten.

En zo kwamen we na een dag of vijf rijden weer terug in Almere. Sander ging naar de dokter en vertrokken we na dit consult zelfs nog een keer richting Duitsland. In de hoop nog een weekje te genieten. Echter ik werd al  ziek op de heenweg en dat bleef zo. Reden om weer terug te rijden en met 3x terug rijden is scheepsrecht,  deze reisperiode af te breken en thuis orde op zaken te stellen. Inmiddels is de camper weer op stalling en proberen wij weer te wennen aan het dagelijkse leven. Over dit dagelijkse leven van ons binnenkort meer!

4 gedachten over “Reis Hongarije deel 3”

1. Ik woon voor het 2e jaar naast een klaprozenveld. Ligt aan Provinciale weg en ik zie regelmatig fietsers stoppen om foto te maken. Aan het weggetje waar ik woon kan je er wel redelijk dichtbij. Is wel in Zeeland.
    Als je foto wil stuur ik die wel.

1. De komende 14 dagen ben ik weg, ik zal straks een foto maken dan kan je zelf beoordelen of het de moeite waard is om volgend jaar eens te komen kijken.