Reisverslag deel 4

Het vorige reisverslag was erg lastig te maken, gezien ik op dat moment een erg slechte internet verbinding had. Gelukkig is dat nu weer beter.

Ik had de blog vrij plotseling afgebroken en ik ga nu verder met het verslag over onze tijd in L’Albir.

image

In L’albir is een Nederlandse huisarts en ook fysio, pedicure etc zijn beschikbaar. Ik besloot gebruik te maken van de huisarts, gezien ik erg veel last had van mijn blaas en nieren. De medicatie die ik bij mij had werkte niet voldoende, dus even overleggen.

image

De huisarts, die direct tijd voor mij had en op slechts 200 meter van de camping zijn praktijk had, schreef mij nog 2 andere antibiotica voor en schreef zelfs dubbele recepten uit zodat ik later nog eens kon ‘kuren’. Dat is handig, nu heb ik genoeg medicatie om in ieder geval de ergste klachten weg te halen.

Ik deed dan ook wat dagen vrij rustig aan.image

Ik zat heerlijk wat rond te kijken of te lezen op ons plekje.

image

We maakten onze eigen Tapas schotel. We bestelden een keer bij een cafe een Tapas schotel die ons zwaar tegen viel en erg duur was. Dus de dag erna maar zelf wat bij de supermarkt halen.

image

Sander kocht de Telegraaf met daarin dit staatje. Kijk daarom “wonen” we tijdelijk in Spanje, Sander mag tot 18 glazen alcohol per week volgens dit bericht. Daarvoor moet hij dan nog flink zijn best doen, meestal blijft het bij 1 glas per dag en zoals ze in Nederland aanbevelen niets eens elke dag.

image

Tijd om weer eens wat te gaan doen. De honden weten wel iets, lekker spelen met de bal op het strand.

image

 

Al snel blijkt dat Bente, vrij bang is voor de golven. Dat is lastig want er zijn nogal wat golven en dan weigert Bente in zee te gaan.

image

Na lang wachten en weigeren om een nieuwe bal te geven, gaat Bente dan toch 1 keer door de golven heen en red zijn bal. We dachten dat ze er nu ‘door’ was, maar de volgende bal weigert ze te halen en zo liggen er inmiddels 3 ballen in de zee te drijven.

image

De dagen erna gooien we de ballen dan maar wat meer langs de kustlijn en dan is het goed. Als op een dag de zee erg rustig is, dan wil ze wel zwemmen.

20160114-Reiswinter-25

Ik plons!

20160114-Reiswinter-35

Waar is de bal?

20160114-Reiswinter-11

Gevonden!

IMG_0542

Florina speelt liever op het strand! En blijft het liefste wat bij mij op de boulevard.

Ik train ook met Bente op de boulevard.

20160112-Reiswinter-11

Bente vind het maar lastig dat niet elke wandeling eindigt bij de “speelplek”. Er langs lopen zonder te trekken is wel heel moeilijk.

Hier moet ze even wachten en dan gaat wel, zij het wat moeizaam.20160112-Reiswinter-12

En netjes gaan liggen is ook lastig, maar uiteindelijk ligt Bente en blijft netjes een poos liggen.

20160112-Reiswinter-15

We gaan ook langs de Nederlandse supermarkt die er ook is in L’ Albir en daar besluit ik met Bente de boodschappen te gaan doen. Sander blijft buiten met Florina.

Ik vraag netjes of ik naar binnen mag met Bente en dat mag. Meestal gaan we zonder honden boodschappen doen in de Spaanse supermarkten. Ik ben vaak erg moe en heb dan geen zin om aan Spaanstalig personeel de functie van een hulphond uit te leggen.

Maar nu kan Bente weer even mooi werken. Het personeel vind het geweldig en op het laatst staat de hele supermarkt te kijken hoe Bente keurig de boodschappen pakt uit de diverse schappen, op de band legt, betaald en weer van de band af pakt.

Het is hier wel erg duur, maar voor een keertje is dat niet erg en Bente vind het werken in supermarkt helemaal geweldig. Helaas geen foto’s van haar werk in deze supermarkt, wel de bon…

IMG_0555

We eten op een avond lekker Hollandse friet. Handig zo’n cafetaria om de hoek.

20160112-Reiswinter-38

image

En we maken nog een dag een wat langere wandeling naar de vuurtoren.

20160113-Reiswinter-13

Een prachtig pad leidt naar de top, hier moeten we zijn…

20160113-Reiswinter-18

Onderweg hebben we een prachtig zicht over L’Albir en de andere dorpen in de omgeving.

20160113-Reiswinter-5

Bovenop is het erg mooi.

20160113-Reiswinter-34

20160113-Reiswinter-30

20160113-Reiswinter-40

Bente wil altijd alles zien en kijkt ook echt.

20160113-Reiswinter-51

Florina wil ook wel kijken, maar is niet meer zo lenig. Bovendien is Florina nooit zo nieuwsgierig geweest, die gaat liggen en vind het wel best. Bente daarentegen wil alles zien. Eigenlijk maken we deze reis dan ook enkel voor onze nieuwsgierige reishond Bente! 🙂 En Bente heeft al te kennen gegeven nog veel meer te willen zien.

20160113-Reiswinter-66

Op de terugweg mag Bente los meelopen. Zoals altijd loopt Bente vooraan en is heel druk met van alles en nog wat.

20160113-Reiswinter-70

Kijk daar beneden is de zee, daar wil Bente graag heen. Wat is de kortste weg?

20160113-Reiswinter-62

20160113-Reiswinter-78

Beneden aangekomen hebben we wel wat lekkers verdiend. We bestellen bij een cafe nu wat kipnuggets en wat frietjes. Dat was heel erg lekker!

20160113-Reiswinter-83

Op de terugweg naar de camping,  mocht Bente nog even in het water. Ze is deze dag, 2 keer in zee geweest compleet met balspel en heeft in de ochtend een hele poos op de campingplek rond gescharreld. In de middag wandelden we ongeveer 2,5 uur waarbij ze op de terugweg los liep en de hele rit minimaal dubbel aflegde. Maar eenmaal terug gekeerd op de camping was het nog steeds niet moe. Ze luistert wel naar ‘mand’ en die zetten we dus maar buiten om haar verplicht te laten rusten. Zonder mand blijft ze niet echt liggen, buiten zijn staat gelijk aan bezig zijn en het liefst haalt ze de bal weer uit mijn tas. Dat kan ze prima (ja, dat krijg je als je dat de hond leert) en naar NEE luisteren is nogal eens wat lastig. ……Ons bezig bijtje.

20160113-Reiswinter-82

Gelukt, de ogen zijn dicht! Pfff…..Had ik maar zoveel energie, het is toch oneerlijk verdeeld in de wereld ;-).

20160114-Reiswinter-63

20160114-Reiswinter-57

20160114-Reiswinter-67

De voorbode van slecht weer, een donkere lucht. Morgen, het is dan de 15e januari en mijn verjaardag zal het de hele dag gaan regenen. Dus wij besluiten dat dat een goede gelegenheid is verder te reizen. Dag leuke camping!

20160112-Reiswinter

Tot de volgende keer!

3 thoughts on “Reisverslag deel 4”

  1. Wat een leuk verslag weer…en herkenbaar brrrrrrr het is hier koud en we balen omdat we hoge kosten aan de camper hebben oa een nieuwe motor zijn we genoodzaakt thuis te blijven…en wat genieten de honden…nog veel reisplezier…

    Like

  2. Wat een heerlijk verslag weer om te lezen. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Jammer dat je extra medicijnen nodig hebt, maar het is fijn te lezen dat jullie zo genieten. De verhalen over Bente vind ik zo leuk en ook Florina is zo’n schatje. Veel plezier weer verder,

    Like

Geef een reactie

