Reisverslag deel 3

 

image

We zijn in Benicassim. Dit ligt 80 km ten noorden van valencia. Als we aankomen is het prachtig weer, maar helaas de dagen erna is het erg bewolkt.

 

image

Dit leuke rolstoelplaatje vonden we op het strand van Benicassim, er zijn rolstoelvriendelijke douchecabines.

We blijven wat langer in Benicassim als eerder de bedoeling was, gezien de dagen slecht weer. Bovendien hebben we wat problemen met de rolstoel. De rolstoel stokt af en toe en geeft foutmeldingen. Ook lijkt het of ik zelf er voor deel debet aan ben, dat wil zeggen na wat langer in rolstoel rijden lukt het mij niet meer goed de joystick goed in het midden te houden en dan remt de rolstoel ook vanzelf af. Het is even slikken dat langere wandelingen zo moeizaam gaan door mijn armen. We nemen contact op met de leverancier en Sander rommelt wat aan wat kabels en de foutmeldingen verdwijnen dan in ieder geval. Dat is in ieder geval iets. Na de  reis laten we wat zaken na kijken.

image

We maken niet veel foto’s in B. gezien voorgaande zaken en wij zijn wat van slag. Bente wil natuurlijk wel een lekkere knuffel.

Ik had uit gevonden dat ik misschien vanuit een voorstad met de metro naar Valencia zou kunnen komen. Die voorstad zou de volgende bestemming moeten worden, echter we twijfelen door de rolstoel en het vele werk wat we al hebben. Er staat op de site van toegankelijk Valencia cq de metro dat een rolstoel van max. 130 cm lang wordt aanbevolen. Mijn rolstoel is wat langer, zelfs met beensteun geheel naar beneden. Het is voor ons dus altijd proberen en ter plekke bekijken wat we kunnen. En we hebben eigenlijk geen zin in teleurstelling en gedoe, dus we slaan toch maar over. Misschien een andere keer.

image

Nog een keer even naar het strand en dan rijden we weer door. Dus nu om Valencia heen en de volgende stop zal L’ Albir, vlak boven Benidorm worden.

image

We rijden een deel via de auto vista, zonder tol en ook een deel binnendoor. We moeten ook gas tanken en ik vind een tankstation vlak bij dit dorpje.

image

En hier kunnen we ook gas tanken inzake koken/verwarmen, dat is heel prettig, want daar hoeven we dan de komende weken niet meer aan te denken. Zoveel gebruiken we niet maar zonder is best heel lastig.

image

6 jaar geleden waren we al op deze camping Cap Blanch in L’ Albir. Als we aankomen zien we al dat het heel erg druk is. Ik ben altijd bang dat we geen plek kunnen krijgen of een hele slechte plaats. Bij de receptie krijgen we een plattegrond met nog een stuk of 6 vrije plekken waar we uit mogen kiezen. We herkennen dan vrij snel de plek die we 6 jaar geleden zo graag wilden. Een grote en vooral diepe plek bij een muur. Voor de meesten het nadeel, niet veel zon. Voor ons prima, want schaduw vinden wij lekker en het grote voordeel; door de diepte van de plek hebben de honden alle vrijheid. Florina heeft nogal de neiging naar mensen toe te lopen als ze vrij vlak langs haar lopen en Bente komt er dan achteraan. Op deze plek kan Florina lekker wat achteraan liggen en wij hoeven niet steeds de honden terug te roepen.

image

image

Ons plekje en de honden keurig achterin geparkeerd.

image

L’ Albir is een ideale plek voor ons. Tegenover de camping is al de goed geasfalteerde boulevard. Er zijn winkels in de buurt en heel veel terrassen. Er zijn dan ook veel Nederlanders op de camping en er wordt meer Nederlands in het dopr gesproken dan Spaans. En het weer is heerlijk, hoewel het om een uur of vier vaak wel gaat waaien en je niet meer echt lekker buiten kunt zitten. image

Hier haalt Sander dan in de ochtend de broodjes.

Tot zover voor vandaag. Helaas heb ik nogal problemen met internet. Ik type de blog op mijn laptop. Ik heb inzake internet een MIFI met een spaanse Vodafone kaart. Echter hiermee lukt het erg slecht om foto’s op mijn site te krijgen. Dus foto’s laad ik via mijn ipad via T mobile, en die plaats ik dan later weer op deze site. Maar ondanks deze omweg loopt het soms toch weer vast zoals nu.

Ik heb mij nu maar voorgenomen om de paar dagen in de ochtend een uur te bloggen en dan te zien hoever ik kom.

 

 

 

3 thoughts on “Reisverslag deel 3”

  1. Goedemorgen Petra….Dan loop je tegen onvoorziene strubbelingen op…niet fijn voor jullie en toch maar doorgaan om het op te lossen…je bent niet anders gewend…gelukkig ook genieten en je hondjes en Sander ook…wat een dierbare maatjes voor je….wens jullie nog veel plezier zonder al teveel tegenslagen…liefs Fia

    Like

  2. Wat balen van je rolstoel, hopelijk is dit de enige pech die jullie deze reis zullen hebben. Wel heerlijk dat jullie die grote plek hebben kunnen bemachtigen voor de camper. Hopelijk heb je vandaag een leuke verjaardag met lekker weer, gefeliciteerd! Liefs Veerle

    Like

Geef een reactie

