Reizen, onze camper……

Dit is een wat rommelig overzicht van welke aanpassingen wij in de camper hebben. Gezien wij nogal slecht internet verbinding hebben en bovendien ik nogal weinig energie over heb, maar ik toch graag dit blogje wilde plaatsen, is het nogal wat rommelig geworden, maar het geeft in ieder geval een idee.

Sander en ik hebben elkaar ooit leren kennen op de ‘wereldfietsclub’ en dat geeft al aan dat wij beiden nogal reizigers waren. Helaas werd er direct nadat wij elkaar leerden kennen een spierziekte bij mij vastgesteld, en ik raakte al snel ernstig beperkt.

Jarenlang gingen wij dan ook nauwelijks op reis omdat we bezig waren met andere zaken zoals voldoende aanpassingen.

We konden in die jaren wel wat sparen voor de ‘toekomst’.
In 2007 kochten wij toen 12 jaar oude Flair camper van 8 meter lang. We hadden eerst een caravan gekocht maar kwamen er al snel achter dat hier voor ons nogal wat nadelen aan zaten. Alvorens wij een camper kochten hadden we bedacht wat er aan gebeuren moest om de camper voor ons geschikt te maken en in welke camper dit het beste kon.

Er moest een brede deur in, een lift om in de camper te komen, een plafondlift in de camper. Een hoog laag bed met luchtmatras en voldoende plaats voor de benodigde apparatuur en medicatie. Na veel tekeningen, wikken en wegen bleek een Flair 8000 erg geschikt maar eigenlijk ver boven ons budget, ook tweedehands.

We weken uit naar de advertenties in Duitsland, alwaar de beoogde camper al een stukje goedkoper waren. En toen was er die ene hele kleine advertentie, in een plaatselijke krant op ruim 600 km van onze woonplaats. Te koop Flair en voor een hele mooie prijs. We zijn er bijna direct heen gereden en de camper bleek er prima uit te zien en de koop was rond. Heel spannend allemaal, want wat koop je.

Gezien Sander wel vrij veel verstand heeft van auto’s en aanverwante zaken wist hij wel erg goed waar op te letten en dit bleek allemaal in orde. En achteraf kunnen we niet anders zeggen dan dat we een prima koop hebben gedaan, we hebben weinig echt pech gehad met de camper.

Na de aankoop is de camper naar Mobiel recreatie gegaan om te worden verbouwd naar een aangepaste camper. Er werd een 1 meter brede deur besteld uit Amerika, de buitenlift om in de camper te komen werd op maat gemaakt.

hieronder de foto’s van de aanpassingen…..

image

Rolstoel staat onder de plafondlift om mij zo van rolstoel naar bed te brengen.

image

De brede deur en de lift die op maat is gemaakt. Ik rijd op het plateau en die gaat naar boven.

image

De wissel boven mijn bed voor de tillift.

image

De wissel gaat naar zowel de badkamer als de douchruimte.

image

Mijn plekje achterin, zelfs met televisie.

image

De pompen naast mijn bed voor voeding en water.

We hadden al een plafondlift met rails via Marktplaats gescoord. En we kochten een hoog laag bed. Om het hoog laag bed te plaatsen en voldoende til capaciteit over te houden moesten we een deel van de garage op offeren.

Onze trots in de camper is het feit dat ik met de tillift zowel naar de toilet als naar de doucheruimte kan. Sander heeft samen met de mensen van mobiel namelijk een soort wissel bedacht waardoor de tillift op diverse sporen kan worden gezet.

Op de foto wordt dat wel duidelijk. Hierdoor kan ik weliswaar met ‘franse slag’ hangend in de lift afgespoeld worden in de natuurlijk erg kleine douche cabine.

In de camper zat een lange bank en een tafel met stoelen en die laatste zijn verwijderd om zo een rolstoel plek te creëren. Hier zit ik als we rijden met rolstoel naar het grote raam en zie zo alles. Als we op de plek zijn draai ik om met de rolstoel en kan zo met tillift naar bed geduwd worden.

Mijn plekje achterin de camper met hoog laag bed en pomp voor matras. Later is er zelfs nog een televisie gemonteerd zodat ik vanuit bed televisie kan kijken.
Sander slaapt op de bank voor in de camper, deze wordt elke nacht omgebouwd van bank naar bed.
Verder hebben we erg veel ruimte in de camper om de vele geneesmiddelen etc op te ruimen.
De honden hebben ook hun eigen plekje. Florina heeft een mand naast Sander, dwz op de plek waar normaliter de bestuurders stoel zit. Ik zie net schuin achter Sander omdat ik met mijn benen omhoog zit.Bente heeft ook een eigen mand, die wat door de camper ‘zwerft’.

Als we rijden zetten we die naast mijn rolstoel.

Tot zover, een klein inkijkje in onze camper.

 

10 thoughts on “Reizen, onze camper……”

  1. Prachtig dat dit kan, ook een inspiratie voor andere met een handicap, ik wens je heel veel gezellig maar vooral veilig kilometers toe. Ik zie ook dat heel veel campings ook geschikt zijn voor mensen in een rolstoel, we gaan vooruit mensen, dat kan niet slecht zijn eh.

    Like

Geef een reactie

