Reacties op reisverslag

Op mijn vorige blog verschenen tot mijn grote verassing heel veel reacties. Het is voor mij het handigste als ik in een aparte blog inga op deze reacties, in plaats van op alle reacties apart te reageren.

Allereerst heel veel dank voor alle leuke reacties en de complimenten inzake mijn foto’s!

Er werd verder gevraagd op welke campings wij zaten. In Blanes gingen wij naar camping s’ Abanell. Een erg eenvoudige camping, maar voor ons voldoende voor 16 euro per nacht.

In Argeles sur mer is maar 1 camping open, en dat is camping Roussillonnais. Wat ons betreft een mooie camping voor slechts 12 euro per nacht in de winterperiode.

Verder werd er door diverse mensen op gewezen dat je in Frankrijk korting kunt krijgen op de tol als je in het bezit bent van een gehandicapten parkeerkaart. Hiervoor dank. Wij zijn pas enkele keren in Frankrijk geweest, de laatste keer is alweer een jaar of 6 geleden. Wij hadden toen hele slechte ervaringen met het verkrijgen van ‘korting’. Het was elke keer een discussie en de ene keer kregen wij het wel, de andere keer niet. Voordat wij weggingen had ik nu gelezen dat je van categorie 2 naar 1 kan gaan, maar zag nergens iets staan over categorie 4 naar 2 waar een aantal van jullie over spraken. Dus ik ging ervan uit, mede door de slechte ervaringen, dat dit niet kon en besloot dus maar uit te gaan van de tol die hoort bij categorie 4. Nu lees ik dus van verschillende mensen dat het wel kan, en op de terugweg zullen wij dit dan ook gaan proberen.

Ook werd gewezen op lidmaatschap van de NKC en de ACSI, waar wij beide dan ook lid  van zijn. Helaas zijn er in Frankrijk en het noorden van Spanje niet veel camping open en dus is het gebruik van de ACSI kaart erg minimaal.

Tot zover even deze blog. Ik ben ook al bezig met een volgende blog waarin wij wat meer gaan vertellen hoe wij dat nu allemaal doen, welke aanpassingen wij in de camper hebben en natuurlijk waar wij op dit moment verblijven.

Als er een nieuwe blog komt, zet ik dit altijd ook op mijn eigen FB pagina. Als mensen het handig vinden om op die manier te weten te komen dat er een nieuwe blog is, nodig ik diegenen van harte uit,  vrienden met mij te worden.

https://www.facebook.com/petra.zwier

Tot de volgende keer!

 

4 thoughts on “Reacties op reisverslag”

  1. Hoi bedankt voor je berichtje…even dit je kunt alleen korting krijgen in Frankrijk op tolwegen als je een aangepaste auto hebt dus niet alleen op een gehandicapte kaart…..kijk ook eens op ons reisverslag…..er zijn diverse camperplaatsen met stroom dus je hoeft niet altijd op een camping ook met toiletgebouwen…in de buurt van Benidorm en Albir ook een erg leuke plaats alle campings open en keus genoeg…..gr Maddy

    Like

  2. Dankjewel voor de informatie over de twee campings wij gaan half febr naar Spanje het is altijd fijn om te weten over campings die het hele jaar open zijn
    Jullie nog een fijne tijd en geniet er van wij gaan naar camping el torres in villa jojosa 5km van Benidorm

    Like

  3. Kwam je blog net op het spoor. Hartstikke leuk zo’n trektocht met de camper. Denk er zelf ook over om zo iets te gaan doen. Ik heb je aan m’n lijst met blogs die ik volg toegevoegd. Geniet ervan.

    Like

Geef een reactie

