Reisverslag deel 2

Na de kerstdagen zijn onze voorraadkasten leeg en gaan we op zoek naar een winkel. In de grote Auchan is een hele mooie banketafdeling en wij kunnen deze selectie niet laten staan.

FullSizeRender_5

Het zijn wel wat veel taartjes en we eten ze uiteindelijk ook niet allemaal op. Gebakjes  per stuk werden niet verkocht en een hele doos voor 4 euro kun je toch echt niet laten staan ;-).

FullSizeRender

We rijden Spanje in, echter voor de grens is het heel erg druk.

IMG_0406

We doen meer dan 1,5 uur over 10 km. Wat heel grappig was dat er op de weg het een hele rij vrachtwagens reed,  waar wij achter moesten blijven rijden. Maar bij de grens worden vrachtwagens schijnbaar omgeleid voor controle van goederen en van het ene op andere moment is er geen vrachtwagen meer te bekennen, dit was zo plotseling dat we het idee hadden dat alle vrachtwagens in rook waren opgegaan. Wij konden tenminste wel weer door rijden.

20151230-Reiswinter-7

Na nog een tussenstop komen we aan in Blanes. Kijk eens wat een mooi plekje. Achter het hek ligt de zee.

20151231-Reiswinter-7

Ja, dames met dit plekje zijn jullie natuurlijk weer heel erg content.

20151230-Reiswinter-10

Naast de camping zijn er vele eettentjes oa het patathuis, maar ze doen niet open.

20151230-Reiswinter-59

Dan maar lopen naar het centrum van Blanes, ook geen straf met dit uitzicht.

20151230-Reiswinter-31

Even wandelen door prachtige straatjes.

20160101-Reiswinter-105

20151230-Reiswinter-21

Op de boulevard is tot ons geluk wel wat open, nu nog even kiezen waar we willen gaan zitten.

20151231-Reiswinter-25

Na het drinken nog even met de honden oefenen. Blijven liggen terwijl ik rondkijk op de boulevard en Sander nog ergens aan de thee zit. Goed gedaan, meiden!

20160101-Reiswinter-69

20151230-Reiswinter-28

Ook tijd voor wat hondenportretten.

Bente wil ook…..

20160101-Reiswinter-107

Wat kijk je verdrietig Bente! Ik kan het wel raden, je wil los en dan lekker het strand op rennen. Helaas dat mag hier niet, dat doen we op de terugweg wel ergens stiekum. Overal staan borden dat honden niet op strand mogen komen. Gelukkig kan Bente niet lezen, en wij soms ook niet 😉

20160101-Reiswinter-123

Eerst wil ik nog meeuwen fotograferen, kijken jullie even mee…20151231-Reiswinter-118

Zo wordt het niks, als we allemaal tegelijk opvliegen terwijl ik nog niet eens klaar ben met de instellingen van mijn fototoestel, even geduld alstublieft!

20160101-Reiswinter-59

Kijk dit is al beter.

20151231-Reiswinter-62

20160101-Reiswinter-46

En hoe prachtig zijn ze in de lucht.

20151231-Reiswinter-77

Je komt dingen te weten die ik nog niet wist, wist jij dat een meeuw zijn hoofd tijdens de vlucht zo ver kan draaien?

20160101-Reiswinter-39

Landingsbaan vrij? Landen maar…..

20160101-Reiswinter-129

U mag applaudisseren, veilig geland!

20160101-Reiswinter-97

Ik mijmer wat over mijn voornemens van 2016, wat zal ik dit jaar allemaal gaan meemaken?

20160101-Reiswinter-121

En daar hebben we meneer of mevrouw duif, ook in grote getale aanwezig in Blanes.

20151230-Reiswinter-62

Maar weer eens terug naar de camping, Bente loopt over een muurtje.

20160101-Reiswinter-143

In Blanes fietst Sander ook een stukje, en waarheen, helemaal naar het kerkje/fort bovenop de berg. Steil dat het was.

20160102-Reiswinter-31

We rijden maar weer eens wat verder…

20160102-Reiswinter-30

Dat is nou weer erg jammer, weer eens tol. Ze willen ons wel arm hebben.  Maar goed nieuws, in Spanje zijn ze wel wat aardiger voor ons dan in Frankrijk, we zitten in een lageren klasse en dus is het minder duur.

20160102-Reiswinter-42

Wat een prachtige uitzichten!

20160102-Reiswinter-49

En de 1e sinaasappels zien we vanuit de camper.20160102-Reiswinter-66

Na de rit, nog heel even naar de boulevard. Morgen misschien wat langer hier wandelen.

Maar helaas, het regent en regent. Dat kan schijnbaar toch in Spanje en dus blijven we vooral in de camper. Kan ik eindelijk mijn blog verder afmaken om te publiceren.

IMG_0427

Bente mag wel aan het werk. Elke dag legt ze de tas met mijn medicatie voor overdag op de bank en brengt het naar mij als het nodig is.

IMG_0428

IMG_0430

Ze zal en moet de tas op een bepaalde manier aangeven en daarvoor moet ze dan eerst draaien. Ach zo blijft ze lekker bezig.

20160102-Reiswinter-69

Wij gaan morgen weer verder genieten, en ook maar weer eens boodschappen doen. Hopelijk komt de zon snel weer terug!

Tot de volgende keer!

PS ik vind het heel erg leuk als jullie reacties achter laten, het liefst beantwoord ik die ook, maar op de laptop waar ik op kan typen,  heb ik niet altijd internet. Maar ik lees ze wel altijd!

 

 

 

 

21 thoughts on “Reisverslag deel 2”

  1. Leuk reisverslag maar even een tip wanneer er in Frankrijk cat. 4 staat is dit automatisch druk op de knop en zonder iets uit te hoeven leggen wordt dit veranderd in cat,2 wat jullie camper ook is.
    Ik heb dit uit eigen ondervinding en voor het poortje waar ik niet had gereageerd heb ik een brief geschreven en mijn te eel betaalde geld terug gehad.
    Fijne reis nog.

    Like

  2. Wat een heerlijke koekjes….die zijn hier erg aan de prijs ik had ze allemaal opgesnoept!!!
    Mooie plekjes laat je ons zien Petra..en de foto’s van de meeuwen zijn prachtig!
    Zullen heel mooi staan op een schrift.
    Lief ook je honden…wat hebben ze een mooi leven bij jullie…fijn dat deze reis goed gaat…geniet er maar veel van..

    Liefs Fia

    Like

  3. Geniet van je verslag en je foto’s. De manier waarop je dit neerzit, met meteen de foto’s erbij leest heel gemakkelijk. Alsof ik zelf ook mee mag. Mooie hoe je de vogels en de hondjes neerzet. Kijk weer uit naar het volgende verslag.

    Like

  4. Geweldig deze reis blog en duimpje op voor jullie instelling om toch deze reis te maken , maar even een tip , als je een invalide pakeer kaart hebt kan je bij de tol poortjes op de rode knop drukken , ik ben zelf ook invalide en als ik dan aangaf handicap werd de tol in een keer van 15 euro 8 euro , verder een prachtig reis verslag ,,,, heel veel plezier geniet er van .

    Like

      1. Toltarieven voor gehandicapten op Franse tolwegen

        Voor campers die zijn aangepast voor invaliden geldt bij tolwegen in Frankrijk een speciale tariefgroep, namelijk tariefgroep 1.
        Voor normale campers wordt tariefgroep 2 in rekening gebracht.
        Is de camper echter zwaarder dan 3500 kilo dan wordt tariefgroep 3 berekend.

        Om voor tariefgroep1 in aanmerking te komen moet er een rolstoelsticker op de linkerkant van de voorruit geplakt zijn.
        Ook moet er een Europese invalidenkaart getoond kunnen worden.
        VERVOLGENS MOET ER EEN VERMELDING OP HET KENTEKEN OF RIJBEWIJS ZIJN WAARMEE U KUNT AANTONEN DAT HET VOERTUIG IS AANGEPAST.
        Dan pas komt u voor het verlaagde tarief in aanmerking.
        Bij nadering van een (peage)tolweg zorg dan dat alle bovengenoemde zaken binnen hand bereik liggen, bij eventuele vragen kunt u dan gelijk deze papieren overleggen[/i]

        Like

  5. Leuk om te lezen. Ik volg je, kennissen willen ook een camper kopen. De man heeft een dwars leassie opgelopen met een ongeluk. Ze zijn nu aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn voor hun. Zal hun wijzen op jullie blog.

    Like

  6. Wat een mooie foto, s van de honden, de meeuwen en het uitzicht.
    En als er dan wat dicht zit, lijkt mij ook niet zo erg, jullie vinden toch overal wel een oplossing voor. Geweldig om dit reisverslag te mogen lezen.
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier, en geniet ervan.
    Groet, Gerard en Agnes.

    Like

  7. wat een leuk verslag weer…en veel herkenning natuurlijk omdat wij dit ook ieder jaar doen….volgens ons kun je ook zonder tolweg rijden….gewoon tolweg uitzetten op je navigatie….je rijdt dan bo
    venlangs een prachtige weg…..nog bedankt voor je berichtje ,we zijn erg verdrietig over de dood van onze lieve Bo en missen haar vreselijk…..ook het reizen met de camper zal niet meer hetzelfde zijn….nog een goede reis en gr we blijven jullie volgen…..Maddy en Martin

    Like

  8. Wat een mooie foto’s van de honden en van die meeuwen, echt geweldig, vooral die waar de meeuw in de lucht, je hebt ze weer zo mooo op de foto gezet! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben n het is genieten om mee te mogen kijken door midddel van de foto’s.

    Like

Geef een reactie

