Even weg!

Op weg naar Hoorn. En boffen want vandaag schijnt lekker de zon!

IMG_0201

Onderweg genieten van de mooie landschappen!

IMG_0203

Wat ziet alles er toch vrolijk uit met een zonnige gloed.

IMG_0202

Eerst zorgen voor de hondjes. Een prachtig stuk bos bij het IJsselmeer. Met zwemgelegenheid voor hondjes. Voor Florina vinden we het te koud, die heeft al zoveel last van gewrichten maar Bente houden we niet tegen en die mag lekker even zwemmen.

IMG_0209

En dat doen we ook om dit te voorkomen:

IMG_0194

Er lagen ook in dit park voldoende modderplassen en deze bovenstaande foto van een paar weken terug toont goed hoe Bente daar mee omgaat. We mogen heel blij zijn als het niet gaat rollen en het bovendeel nog schoon blijft. Maar zo kan ze niet mee winkels in, dus zijn we nu verstandig:  Bente mag zwemmen in het schone water en daarna netjes naast blijven tot in de auto. Zo heeft ze geen gelegenheid zwart te worden.

Het is prachtig aan het water. Jammer dat ik alleen telefoon mee heb en geen echt foto toestel.IMG_0212IMG_0215

Honden moe en uitgespeeld, dan naar het centrum.

IMG_0217

Winkel 1, is ietwat te klein voor mijn rolstoel. Ik kan alleen bij de deur wachten. Dat komt veel voor met name in deze maanden voor de feestdagen.

IMG_0220

Gelukkig is de H.ema wel erg ruim. Alleen kan ik niet naar boven dus ik wacht op Sander die naar het toilet gaat en helaas geen H. ema tompouche voor ons want het restaurant is boven.IMG_0222

Dan lopen we door naar de V en D. Daar kunnen we wel bij het restaurant komen. Terwijl Sander wat drinken en lekkers haalt, doet Bente mijn laarsjes/jas etc uit en legt dat keurig op tafel.

IMG_0228

Met Bente even een rondje door de rustige V en D, want eind van de middag. Bente loopt los van de lijn netjes mee, maar als ik haar even wil laten liggen, gooit ze haar kontje tegen de krib. Bente blijft staan! En doet een stapje, Bente niet doen, zo wordt ook mijn foto wazig. En ik had het plaatje van jou liggend voor de leuke pyjama broek in mijn hoofd.

IMG_0229

Nou Vooruit, dan wil ik wel even lief gaan zitten.

IMG_0230

We duiken weer de winkelstraat in. Bente loopt keurig mee. We maar niet vertellen wat hier kort voor gebeurde. Of toch stiekum wel, terwijl ik aan Sander vertelde dat hij even een foto van ons samen moest maken en ik wilde gaan rijden met rolstoel, was Bente opeens verdwenen. Die stond namelijk lekker in een hoekje wat op te eten. Bente hier komen, nu!!!

IMG_0226

Ik kan het wel, ik kan het wel, denkt Bente maar dat neemt niet weg dat ik soms ook even behoefte heb aan wat vrij snuffel vertier. Dat die Florina nu zo’n doetje was die geen meter van de rolstoel durfde te wijken, daar kan ik niets aan doen. Ik Bente, ik ben best heel lief, maar absoluut geen doetje!

IMG_0227

Het wordt al donker en lekker rustig!

IMG_0231

Wij duiken nog even een boekhandel in, altijd leuk. En goed nieuws niet eens wat gekocht. Best een prestatie.

IMG_0233

En dan toch wel wat trek, even snel voor we weer huiswaarts keren (nu ja nog even snel in Hoorn een oude tandem ophalen die Sander wil opknappen en waarvoor wie hier eigenlijk naar toe reden) een Febo snack.

IMG_0235

Naar Huis! Spannend hoor zo in het donker, dat doen wij niet vaak!

IMG_0241

Bente rust uit na een drukke dag!

IMG_1831

Ogen openhouden valt niet meer mee, welterusten dan maar!

IMG_1833

9 gedachten over “Even weg!”

  1. Wat een mooie foto’s en wat een leuke verslag….Oh wat zag Bente eruit in de modder 🙂 Ik herken dat, in deze tijd van het jaar staan de winkels zo vol dat je er beter niet in kunt,maar het liefat zou ik dan wel naar binnen rijden….zoiets als een olifant in de porseleinkast hihi. Fijn dat Bente het zo goed, al blijft ze een beetje ondeugend, echt zichzelf 🙂 …..de pyjama waar ze voor moet ligen op de foto van ik echt leuk, pyjama’s kun je ook nooit teveel hebben dus maar eens even op internet gaan kijken. Fijn dat jullie zo’n heerlijke dag hebben gehad.

    Like

  2. Wat schrijf je leuk zeg! En wat een leuke foto’s ook van Bente enzo. Wat een lieve en ondeugende hond is het, heerlijk 🙂 En ook goed dat je laat weten dat je niet altijd overal kunt komen… Goede ‘reminder’ voor mij als ‘lopend’ mens… Ik wens je een mooie decembermaand toe!

    Like

Geef een reactie

