De griepprik in de Geefmaand…..

Vorige week blogde ik al over de geef maand en ik bedacht allerlei acties. Alleen de uitvoering kwam niet echt van de grond. Op dinsdag 3 november kreeg ik de griepprik en die prik zorgde ervoor dat ik mij heel wat dagen vrij ellendig voelde.

Ik deed heel erg weinig en ik had het idee dat er niets kwam van het geven. Ook al omdat ik bij dat geven zoveel hulp nodig heb. Wat je wil geven moet ergens vandaan worden gehaald, uit een kast bij je thuis of uit een winkel en dan moet het nog ergens terecht komen.

Je kunt natuurlijk ook immateriële dingen geven, zo las ik op Facebook, maar dat is nu ook nog eens knap lastig als je de hele dag thuis bent. Want wie geef ik dan wat. Mijn hulpen hebben inderdaad wat gekregen. En Bente en Florina kregen in ieder geval veel knuffels, maar dat is elke dag wel de normale gang van zaken.

Sander was erg druk met wat herstel werkzaamheden van onze camper. En kon mij niet helpen. De overige hulpen hadden het al druk genoeg met het vele verzorgen en huishoudelijke taken.

Ik was daarbij af en toe goed chagrijnig van alle griepverschijnselen. Vooral mijn spieren die deden zoveel pijn dat ik nauwelijks met de computermuis om kon gaan. En dan houdt bloggen wel op.

Maar terugkijkend heb ik toch elke dag bijna wat gegeven. Dat is dan toch wel weer leuk. Op woensdag gaf ik iemand een nog mooi jasje van Gaastra wat ik wegens toch te onhandig voor mij niet meer droeg. Donderdag trakteerde Sander op koeken bij garage de Automaten en vrijdag schonk ik een bijdrage aan goed doel. Zaterdag gaf ik nog een boek weg.

Vandaag kon ik eindelijk weer wat meer doen met hulp van Sander en bereidde ik een groot deel van de rest van de geef maand voor. Wat ik precies ga weggeven en aan wie komen jullie vanzelf deze maand achter.

IMG_1755

Ik kan wel verklappen dat ik chocolade ga weggeven. Bente vond het echter een beter idee om die chocolade aan mij te geven. Echter dat ging niet feilloos en de verpakking raakte beschadigd.

IMG_1748

Dat kwam zo, Sander was even weg en Bente zag allerlei spullen op een kist liggen en wilde dat pakken. Ik lag half soezend wat televisie te kijken en ik had niet in de gaten dat Bente bij die kist aan het rommelen was.

Totdat met enig kabaal er van alles van die kist viel. Ha, dacht Bente, nu kan ik dat het beste allemaal naar Petra brengen anders ligt het hier ook maar op de grond. Bente werkt nogal graag, vooral apporteren is iets waar ze geen genoeg van kan krijgen.

Zo bracht Bente wat boeken die erop lagen naar mij toe. Echter ook de chocolade reep moest perse naar mij gebracht (als ik nee zei dan liep ze wel netjes weg, maar als ik dan weer even wegsoesde sloop ze toch weer naar de plek waar de chocola lag).

Echter de vloer is vrij glad en de verpakking vrij dun, dus mevrouw Bente had er enige moeite mee om de dunne plak chocolade van de grond te krijgen en dat is te zien aan de verpakking. Er zitten hier en daar wat tandjes in. We hebben de chocolade maar lekker zelf opgegeten, ik vond de verpakking er net wat te gehavend uit zien om het weg te geven. En erg dat we dat vonden, lekker hoor met zeezout!

Omdat ik eigenlijk wel moest lachen om haar ijver, heb ik haar tenslotte maar de opdracht gegeven om mij alles te brengen wat op de grond lag. En ik besloot een klein stukje te filmen. Helaas is het vrij donker, maar hier zie je de over ijverige Bente aan het werk. Het was een van de laatste dingen die op de grond lagen de rest van de spullen lagen al op mijn bed. We leerden ervan dat we de dingen beter wat hoger weg kunnen leggen als het niet de bedoeling is dat Bente ermee aan de sleep wil gaan.

Let bij het filmpje op het laatste shot van Bente!

Tot zover mijn geef maand, houd mijn blog in de gaten voor wat acties!

One thought on “De griepprik in de Geefmaand…..”

  1. Hihi Bente die haar tong uitsteekt als jij braaf zegt…mooier kan niet. Wat heerlijk dat ze zo graag voor je werkt en je zo helpt.
    Wat ontzettend leuk dat je een geef maand hebt, super dat je het ondanks je beperkte energie toch voor elkaar hebt gekregen en Bente beschadigde die verpakking vast bewust, zodat zij dat stuk choclade aan jullie kon geven 😉 en ik ben het met je eens, die met zeezout is erg lekker 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

