Kunstmarkt en “after party”!

De kunstmarkt in Almere Haven verliep prima. We (ik en alle mensen die mee waren gekomen om te helpen) verkochten redelijk goed, Ik voelde mij ook wel redelijk en het weer viel uiteindelijk erg mee. We begonnen zaterdagochtend met stortbuien en zagen de dag al in het water vallen maar het knapte op en soms kwam zelfs het zonnetje even om de hoek kijken.

IMG_1187

Het was erg gezellig weer een heleboel mensen te spreken. Bente deed het ook voorbeeldig. Ze was niet heel druk en ging netjes of bij mijn rolstoel liggen of in de mand onder de kraam. Florina daarentegen heeft het wat moeilijker met alle mensen en zeker het feit dat Florina niet steeds meer naast mij kan lopen. Logisch ook, want Florina zat vroeger bijna aan de rolstoel vast geplakt, zo leek het. Nu moet ze op 1 plek blijven en dat ontaard nog wel eens in wat piepen. Maar dat is dan even en dan legt ze zich er wel weer bij neer.

Hoewel ik heel erg blij was, dat ik dit keer het ‘juiste’ tijdstip had uitgekozen om ziek te worden, namelijk direct maandag na de markt in plaats van ervoor, was het toch niet de gewenste ‘after party’. Ik kreeg buikgriep, tenminste dat dacht ik. Ik was in ieder geval ziek met onder andere buikpijn en diarree.

Donderdagochtend ging het weer een stuk beter en ik had met de lunch weer zin in wat eten. Ik nam een slaatje dat nog over was van de kunstmarkt. Om enkele uren later weer buikkramp en aanverwante symptomen te krijgen.

Toen kwam zomaar het vermoedden dat het wel eens aan de slaatjes zou kunnen liggen. Die had ik namelijk ook op de kunstmarkt gegeten. Waarschijnlijk is het toch te lang buiten de koeling geweest. Sander was van het eten van datzelfde slaatje niet ziek van geworden, maar dat zegt niet zoveel las ik. Gezien mensen met verminderde weerstand nu eenmaal veel sterker op zulke zaken reageren.

De 2 slaatjes die nog over waren hebben we maar weg gedaan.  En ik ben nu wel weer van de ergste buikpijn af, maar nog geen zin in eten. Dat komt vast wel weer.  Maar voorlopig even geen slaatjes!

Een gedachte over “Kunstmarkt en “after party”!”

Geef een reactie

