2 blogs plaatsen per dag??

Ja, je leest het goed. Elke dag 2 blogjes plaatsen zou mij prima afgaan. Er zijn meer bloggers die dat doen.

Er zijn namelijk legio onderwerpen waar ik wat over wil zeggen. Uit de grote brij van de media in al haar verschijningsvormen, haal ik genoeg onderwerpen.

Over veel zaken heb ik dan wel een mening en die ik best graag zou willen delen. Ik zou ook meer willen schrijven over de dagelijkse gang van zaken in mijn leven. Ook Bente zou best wat meer aandacht op de blog verdienen. En dan is er ook nog mijn bedrijfje Colorfullworld waar ik veel over kan en wil vertellen.

Nu heb ik per dag en zelfs in de nacht, nogal wat rust- oftewel ‘mijmeruren’ en in deze mijmeruren verzin ik de mooiste blogs. Blogs over allerlei onderwerpen met prachtig lopende zinnen en een einde om eens goed over na te denken.

In gedachten vorm ik de woorden van mijn blogs zo, dat ze zowel to- the point zijn, er de nodige humor in zit en natuurlijk lopen al mijn zinnen als – als wat eigenlijk- zie hier heb je het al.

Eenmaal wakker en klaar om alle hersenspinsels aan het papier toe te vertrouwen, blijft er heel weinig over van al die prachtzinnen en spitsvondige vondsten.

Vooral als ik moe ben en toch wat wil doen, wat nogal eens voor komt dan heb ik moeite met het vinden van woorden en doe ik best lang over zelfs eenvoudige zinnen. Veel blogs worden dan ook in gedeelten geschreven.

Een nadeel hiervan is dat soms het onderwerp of de situatie alweer voorbij is. Het wordt dan al snel – een mosterd na de maaltijd-blog en dan kies ik er ook vaak voor die blog niet verder uit te werken.

Mijn blogs die op papier verschijnen zijn dus niet alleen veel minder frequent dan gewenst, maar bovenal dus ook een slap aftreksel van wat ik in de stille uren, half soezend zo prachtig bij elkaar had gemijmerd.

Door het nog ontbreken van een rechtstreekse verbinding tussen mijn hersenen en de computer, komt er niet op papier wat ik in mijn ‘mijmeruren’ bij elkaar fantaseer. Ja, mijn lezers missen veel 😉 !

Hoewel er in de media met regelmaat berichten verschijnen in de trant van: een volledig verlamde man kan via zijn hersengolven weer communiceren, staat dit nog erg in de kinderschoenen.

Ik heb ooit aan een experiment meegedaan waarbij je via het kijken/denken aan een bepaald letter, die letter op in je tekstverwerker kreeg. Nu dat was nog niet echt handig en zo langzaam als een slak.

Nee, de toekomst waarin het eventueel mogelijk is om gedachten om te kunnen zetten in geschreven tekst is nog heel ver weg.

Te ver weg om mij daar mee bezig te houden. Dus mijn blogs verschijnen dus nu erg onregelmatig met soms behoorlijke tussenpozen.

Dus helaas toch geen 2 blogs per dag. De lezers worden hier niet op de hoogte gehouden van al mijn hersenspinsels. Veel van mijn meningen worden niet gedeeld of veel minder als ik zou willen.

En in vlagen van bescheidenheid, denk ik zelfs: ach……. wat heb ik eigenlijk toe te voegen.

Op naar de volgende blog!

3 thoughts on “2 blogs plaatsen per dag??”

  1. Dat heb ik ook, in bed de meest prachtige zinnen bedenken ze komen vlot naar boven. Ga ik morgen direct doen denk ik dan. ’s morgens is er niets meer van over, geen prachtige zinnen maar met moeite komt er iets op papier of ik begin er niet meer aan. Jammer hè

    Like

  2. Dat is wel heel erg frusterend Petra de wil is er wel , erg jammer dat de kracht niet meewerkt…
    Wees niet te bescheiden want ik lees met veel interesse je blogjes….en moet vaak denken dat voor jou niet alles vanzelf gaat…
    Hoe gaat het met je foto’s????

    Tot de volgende blog meis..xx

    Like

Geef een reactie

