De zelfgemaakte markt en lekker bezig met Colorfullworld

FOTOOVERZICHTWil je de foto’s in dit bericht groter zien, klik er dan op.

Hoog tijd om weer actiever te worden! Een collage gemaakt van een deel van mijn foto’s. Tip op de foto klikken is wel de moeite waard, komt veel mooier uit ;-).

Na een ruime week met wat meer rust, kon ik na de Pasen gelukkig wel wat meer aan de slag. Ik moet ook wel, want voor begin Mei ben ik uitgenodigd voor de zelfgemaakte markt in Utrecht. Ik heb mij voor een aantal (kunst)markten opgegeven en voor een aantal markten ben ik reeds uitgenodigd, 1 in het voorjaar en een aantal in het najaar. Ik weet nog niet of ik die ga doen, maar die in Utrecht wil ik wel graag heen.

Eerst maar eens bekeken of we zonder gedoe de mileuzone van Utrecht binnen kunnen en dat kan nog met onze oude dieselbus. Net jong genoeg. Gelukkig. Het 2e probleem is het parkeren van deze rolstoelbus, in het centrum van Utrecht zit schijnbaar, volgens de website geen tijdslimiet op het gebruik van een gehandicaptenparkeerplaats.

Dat zou al heel mooi zijn. Steeds vaker komen we borden tegen van maximaal 2 of 3 uur staan. Een idiote maatregel, waardoor we soms niet op die plekken kunnen winkelen waar we willen. Wie verzint zoiets.

Waarschijnlijk is het idee erachter dat als je langer wilt je dan wel in een parkeergarage kunt gaan staan, (waar ook gehandicaptenparkeerplekken zijn) en de parkeerplekken boven de grond enkel bedoeld zijn voor een snelle boodschap. Maar wij kunnen helemaal niet in parkeergarages. Maar in Utrecht centrum schijnt dit wel goed te zijn geregeld, we willen voor begin Mei nog wel zelf gaan kijken om op de dag zelf niet voor verassingen te komen staan.

Eind april moeten dus de artikelen voor deze markt in orde zijn, maar ik wil tevens mijn nieuwe webwinkel presenteren. Daarvoor moet dus nog het nodige werk verzet worden.

In het hele huis slingerden overal bakjes met fotowenskaarten die reeds klaar zijn. Grote bakken met allerlei Wallart en in een aantal mappen zitten posters van mijn foto’s. Dit heb ik samen met mijn fantastische hulpen allemaal maar eens bij elkaar gezocht en wat beter opgeruimd. Daarnaast moest er een voorraadbeheer op de computer komen. Dit kostte ook het nodige denkwerk, want hoe zet je een werkbaar systeem op wat makkelijk bij te houden is, ook door derden want ik ga dit niet alleen gebruiken. Maar er is inmiddels een systeem bedacht en ik ben er tevreden over. Nu nog alle artikelen in het systeem zetten, maar dat besteed ik ook uit.

Er blijft nog genoeg over waar ik mijn weinige energie aan wil besteden, dus ik kan de komende weken voorruit. Ik heb er lol in, heel belangrijk natuurlijk.

Hieronder nog een collage van de door mij verkochte artikelen en foto’s van de diverse artikelen die in de nieuwe webwinkel komen. Nog even geduld en dan wordt de webwinkel geopend.

PS op verzoek heb ik het lettertype aangepast. Ik heb even snel een ander lettertype genomen, ik wil mij hier nog eens wat meer in verdiepen, welk lettertype ik echt bij mijn blog vind passen.

webshopfoto's2015

Overzichtfoto van de artikelen in ik verkoop op markten en in de webwinkel

004WA 0017005tasjes004PO

Een aantal artikelen die in de webshop komen.

9 thoughts on “De zelfgemaakte markt en lekker bezig met Colorfullworld”

  1. Ha Petra,

    Dan ga ik je teleurstellen, die urenbeperkingen hanteren ze nu juist WEL in Utrecht. Ik ben het helemaal met je eens dat het te belachelijk voor woorden is, ze snappen er duidelijk helemaal niks van. Ik wilde hier een foto bij plaatsen om het te laten zien, maar dat kan niet zie ik.

    Hierover heb ik een paar maanden terug uitgebreid gebeld met parkeerbeheer van Utrecht. De oplossing die zij aandragen is dat je met je parkeerkaart onbeperkt kunt staan op gewone parkeerplekken zonder te betalen. Misschien helpt dat (enigszins). Nu ik de foto opzocht die voor mij de aanleiding was voor het melden van deze onzin (van Google street view) zag ik tot mijn grote verbazing overigens ook dat Google street view de onderborden onleesbaar heeft gemaakt. Gelukkig niet al te grondig, het onderbord is alleen onleesbaar gemaakt als je recht voor het bord staat (onder een hoek kun je het wel lezen). Ik stuur je de foto per mail.

    Wel heel veel succes en plezier gewenst! Ik ben al aardig door mijn kaarten voorraad heen aan het raken, breng je ook kaarten mee naar Handicamp?

    Groeten,
    Hanneke

    Like

  2. Wat ontzettend leuk Petra….een mooie uitdaging hoop dat alles gaat lukken het is echt een heel leuk plekje daar….als ik kan kom ik zeker kijken…ik wens je veel succes….mooie foto’s…leuk de cadeauverpakking…groetjes Fia

    Like

  3. Het ziet er allemaal geweldig uit…..Ze zijn. Zo mooi allemaal,,die uit uitvergrote vlinder en nou ja alles is prachtig…..ik wens je heel veel plezier op de markten waar je gaat staan en hoop dat je heel veeel verkoopt dat verdien je zo met dit mooie werk.

    Like

  4. Lange tijd had ik een regio Haaglanden gehandicaptenkaart voor woon/werkverkeer. Zo kon ik vlakbij werk parkeren in de binnenstad en hoefde ik niet met de tram waarbij ik al teveel energie zou verliezen voor een werkdag. Woonde niet in Den Haag maar randgemeente die wel Haaglanden viel. Toen werden de regels veranderd en konden alleen den haag ingezetenen nog vrij parkeren op aanvraag. Ondanks mijn regiokaart kon ik dat niet doen. Stond in de regeltjes!!!!!!!!!!!!
    Gelukkig voor mij werd ik rond die tijd volledig afgekeurd voorwerk. Maar anderen zullen ongetwijfeld wel de dupe zijn geweest.
    Echt doordacht. Was het anders geweest dan was ik wel op verder onderzoek etc. uitgegaan. Kort erna ook vanuit de stad verhuisd naar regio met veel rust. Lucky me.

    Like

Geef een reactie

