Hulphond Bente- met veel foto’s!

Eerst even een mededeling. Ik vind het heel erg leuk dat ik reacties op mijn blog krijg. Helaas lukt het mij veelal pas later om die te lezen en eventueel op te reageren. Maar alles wordt gelezen en zeer op prijs gesteld.

Bente

Bente-12

Eerlijk is Eerlijk, na Florina die zo trouw was, dachten we dat een volgende hond het nooit zo goed zou doen.

We hebben ons vergist. Bente, nu bijna 2 is een heerlijke hond die weliswaar inderdaad meer haar eigen gang gaat dan Florina en een stuk ondeugender is, daar tegenover staat dat ze heel erg goed haar taken uit voert.

Ik sta regelmatig versteld wat Bente kan en doet. Zeker als ik besef hoe weinig ze eigenlijk wordt getraind.

Ik kom soms in de winter maar ca 1 a 2 keer per week in de rolstoel. In de zomer iets meer en ik heb dan ook weer veel zin in de zomer om de dingen die Bente nu kan- weer wat te verbeteren. Ze kan nog wel eens wat slordig zijn. Maar anderzijds het blijft een hond en ik vind het belangrijkste dat ze ook lol in haar leven heeft. En soms kan ze bijvoorbeeld in de supermarkt heel goed de clown uithangen. Iedereen lachen natuurlijk, dat is ook een groot goed.

Bente-11

Bente kwam dus in 2013 bij ons wonen en net zoals eerder Fiona en Florina wilden wij haar zelf opleiden. Dit ook omdat het voor mij heel handig is om zelf de tijden van trainen etc te kunnen bepalen.

Bente

We begonnen direct met haar training, dat wil zeggen we koppelen aan alles wat ze deed al een commando.

Daarnaast kreeg ze spelenderwijs allerlei dingen aangeboden die later ook van belang zouden zijn, zoals veters om aan te trekken. We gingen natuurlijk ook met haar op pad om haar te leren aan geluiden te wennen.

Hoewel alle Golden retrievers niet dol lijken op harde geluiden. Ook Bente vind nog steeds- harde geluiden met name van motoren en vrachtwagens nogal onaangenaam. Bente schrikt ook nog wel iets van nieuwe zaken.

Laatst waren we in een supermarkt waar zo’n grote dweilwagen al piepend vlak langs haar reed. Nu dan schiet ze weg. we negeren het en uiteindelijk gaat dit dan steeds beter.

Wat een heerlijke tijd, die puppytijd van Bente. We hebben er zo van genoten. Nu genieten we nog elke dag van onze honden maar die tijd dat ze echt puppy zijn is wel zo prachtig.

Bente-2  Bente-23

Ik heb enkel de tijd voor een korte e blog, want vanmiddag gaan we weer wat nieuws doen.

We willen naar de film. Daar is Bente nog nooit geweest. Wij komen ook weinig in de bioscoop. Laatste keer was geloof ik 5 jaar terug. Maar goed het is altijd handig als Bente weet wat een donkere zaal is en wat ze geacht wordt daar te doen. Slapen dus.

Eerst laten we haar wel lekker even rennen.

Ik heb natuurlijk heel veel te vertellen over Bente en haar opleiding, maar nu moeten jullie het nog even doen met wat foto’s. Om op zondag even lekker bij weg te zwijmelen.

Wat is jullie favoriete foto? Ik vind zelf de foto waar ze in het groene veld rond springt met paars speeltje erg mooi, echt voorjaar.

Bente-20

Bente-24

Bente-22

Bente-3

Bente-4

Bente-19

Bente-6

Bente-13

Bente-14

Bente-16

Bente-18

Bente-17

Bente-9

Bente-8

Bente-15

Bente en Florina nu ‘echte’ zussen.

6 thoughts on “Hulphond Bente- met veel foto’s!”

  1. Leuk dat ze het zo goed doet. Komt ook omdat ze goede opvoeders heeft! Ben benieuwd hoe het ‘filmverhaal’ afloopt.
    Ik vind die foto van jou met Bente als kleine pup erg leuk, en die op het strand dat ze naar je toegerend komt.

    Liked by 1 persoon

  2. Ah, geweldig! Ik vnd ze allemaal leuk.
    Wat goed, dat jullie zelf de honden opleiden en ik vind het ook rete leuk, hoe trots je bent op Bente.

    Goed blog heb je! Ik lees nu al een tijdje mee en ik vind het echt super.
    Hier ook een helper. Een dame van het KNGF. Angie.

    Snap dat je niet veel tijd hebt om te reageren. Maar wel blijven schrijven, hoor! Ik vind het echt heel leuk om te lezen hoe je het doet met Bente. En hoe het met jullie gaat natuurlijk!

    Groetjes Rinske

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

