Weer thuis en enige reflectie

Na enkele weekjes in het zuiden van het land te zijn geweest, zijn we weer thuis. Het was lekker om er even uit te zijn geweest, zoals altijd. Thuis is het soms ontzettend saai, dat wat weken weg altijd zeer welkom zijn. Helaas was het niet de ultieme relax vakantie. Ik voelde me veel dagen niet fit. Ik had veel last van weer eens een urineweginfectie en was enkele dagen grieperig. Omdat ik toch op vakantie dingen wil doen, ging ik behoorlijk over mijn grenzen heen, wat uiteindelijk resulteerde in compleet afgedraaid voelen en op bed blijven. Heel jammer vooral die dag dat de zon wel lekker scheen. Oei, wat baal ik dan en blijft het lastig om positief te blijven.

Natuurlijk hadden we ook erg leuke momenten. Het wandelen met de honden was een feest. Bente liep keurig mee in de steden Maastricht en Luik. Bente trok veel kijkers bij de AH in Vaals waar ze even alle boodschappen op de band legde en omdat ik in feite verkeerd stond het eerst op de rechterband legde maar vervolgens keurig alles naar de andere kant bracht. Die kassa was wel open. Ik vind het jammer dat veel winkels zo zijn ingericht dat ik met grote rolstoel in de weg sta en dat komt het werk van Bente niet te goede. Bente moet dan zelf maar uitzoeken waar ze heen moet. Dat is best veel gevraagd voor een (jonge) hond. Als mensen zich ermee gaan bemoeien raakt ze ook in de war, er was een mevrouw die steeds: “goedzo”  zei, en toen raakte ze helemaal van slag. Maar ze moet nog 2 jaar worden, dus zal ze ook steeds meer aan dit soort onvermijdelijke ‘bemoeienissen’ wennen.

In Valkenburg hebben we een aantal keren heerlijk gegeten. Ideale terrassen in Valkenburg. Brede luifels en straalkachels zorgen dat je zelfs met regen en kou nog prima buiten kunt zitten. En het leuke is, er is qua terrassen ruime keuze. We hadden 3 weken in Valkenbrug kunnen verblijven en elke dag een andere eettent kunnen bezoeken.

Sander heeft heerlijk wat kunnen fietsen en heeft heel wat bergen/heuvels moeten beklimmen. Leuk zo’n ander landschap dan elders in Nederland.

En dan weer naar huis. Iedereen zal het herkennen, na 1 dag is het alsof je niet bent weggeweest en zit je weer in de dagelijkse gang van zaken. Er moesten boodschappen worden besteld en een weekmenu gemaakt. Er is veel fruit ingekocht, na de weken van net iets te veel snoepen en snaaien.

Als ik eerlijk ben, dan baal ik dat het mij niet lukte wat vaker te bloggen en blijf ik proberen de dagen zo in te delen dat er wat vaker een klein uurtje blog tijd overblijft. Op papier heb ik best ‘tijd’, in de praktijk lijkt die tijd of het mij fit genoeg voelen als sneeuw voor de zon te verdwijnen.

Mijn dag is dan ook voor een groot deel al vol met verzorging en allerlei medische zaken en dan houd ik nog een aantal zaken af. Zoals fysiotherapie, die ik goed kan gebruiken maar ik zou niet weten wanneer. Kwaliteit van leven staat bovenaan en daar past niet alles wat volgens de boekjes goed voor mij is, in.

Ik word vaak heen en weer geslingerd tussen- ik wil teveel en het zal mij lukken wat ik wil te bereiken en wat ik wil gaat nooit lukken. En er is nog steeds geen echte uitslag. Niet dat die ooit zal komen, maar ik wil wel tevreden zijn met wat ik kan en wil doen op een dag en niet blijven hangen in mijzelf teleurstellen. Er wordt aan gewerkt om balans te vinden.

Iets wat mij erg blij maakt is het bezig zijn met Colorfullworld. Ik wil dit jaar op een aantal kunstmarkten gaan staan en daar mijn fotokaarten en wandart verkopen. Ook bezig met een andere webshop. Binnenkort meer hierover.

Helaas staan de foto’s van de vakantie nog niet op deze computer en word het een blog zonder foto’s. Op FB heb ik wel net wat grappige filmpjes van Bente gezet, dus neem daar een kijkje.

8 gedachten over “Weer thuis en enige reflectie”

  1. Jammer dat het niet de ultieme relaxvakantie was.
    Maar gelukkig had je toch ook leuke momenten, dat scheelt 😉
    Ik kan me voorstellen dat het heel frustrerend is dat je met je rolstoel niet overal goed bij kan, zoals bij de kassa. Zelf heb ik anderhalf jaar in de rolstoel gezeten en irriteerde me mateloos aan het feit dat je niet fatsoenlijk de winkels in kan.

    Lastig is dat hè, een goede balans vinden tussen wat je kan en wat je eigenlijk graag zou willen?

    Fijn dat Colorfullworld je zoveel voldoening geeft!

    Succes en sterkte met alles.

    Liked by 1 persoon

  2. Gaaf dat je toch blijft reizen met de camper. Ik denk dat heel veel mensen worstelen met het feit dat ze meer willen dan dat ze doen. Mijn man Leo zegt altijd – als ik zeg dat ik iets niet gedaan heb dat ik wilde doen – “dan was het blijkbaar niet belangrijk genoeg”. Zit wat in. Mooi verhaal van de hond die zoek was. Die was doodop denk ik. Volgens mij erg vermoeiend; die honden die overal weer nieuwe dingen ruiken en ruiken vergt erg veel energie. Succes en ik blijf je volgen.

    Liked by 1 persoon

  3. Fijn te horen dat jullie er weer lekker tussenuit geweest zijn, ook al ben je dat vakantie gevoel weer snel vergeten (hoe herkenbaar!). Wel jammer dat je tot de conclusie bent gekomen dat je toch weer te ver over je grenzen heen bent gegaan. Valt ook niet mee om de juiste balans te vinden, zeker in jouw geval niet. Toch goed dat je dit soort dingen wel blijft doen, want uiteindelijk heb je er toch veel voldoening van, en kun je met veel plezier terugdenken aan de leuke dingen die je hebt gedaan. Ik heb in ieder geval veel bewondering hoe jij, en jullie, dit alles toch maar weer allemaal doen!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

