Het SVB monster…..

Na een gezellige dinsdag, hield ik mij gisteren redelijk rustig. Ik besteedde mijn energie vooral aan mij opwinden over de SVB. Nadat het bij mij aanvankelijk goed ging, blijkt het SVB monster mij nu ook in de greep te hebben.

Voor diegenen die het nieuws rondom de SVB mistten, de SVB nam per 1 januari voor ca 140.000 budgethouders de betalingen over. PGB- houders kregen eerder hun geld op de eigen rekening om zo hun werknemers te betalen en dat mag nu niet meer en je wordt geacht, je werknemers te betalen uit het trekkingsrecht wat bij de SVB staat. Dat klinkt fraai, en zou dat ook best kunnen zijn, als de SVB deze taak aan zou kunnen en dat is op dit moment duidelijk niet het geval.

Er gaat erg veel fout en mensen zijn soms radeloos. Zowel budgethouders die niet kunnen betalen, als een groot aantal werknemers die niet betaald worden. Bij mij ging het een en ander wel goed, maar nu blijken er ook bij mij steeds meer fouten in te sluipen.

Gisteren bleek bijvoorbeeld dat de SVB veel meer geld van mijn PGB rekening heeft gehaald dan ik mag verwachten en waarom? Ik weet het niet. De pagina waarop je inzicht zou moeten krijgen is helaas niet beschikbaar en een telefoontje geeft, zo weet ik van velen, nooit het gewenste resultaat. Mails worden niet beantwoord en de post die ik aangetekend verstuurde ligt nog op een stapel. Ik kreeg wel een brief dat een andere betaling niet kon worden uitgevoerd omdat dan het contract eerst moet worden gewijzigd, wat ik ook deed, maar die brief met contractwijziging wordt niet verwerkt.

En zo ben je heel druk met je opwinden en samen met andere gedupeerden verhalen uitwisselen in de hoop dat je samen wat sterker staat.

Ik vind het best lastig dit soort zaken van mij af te laten glijden. Ik wil gewoon leven, dagelijkse dingen doen en niet continue bezig zijn met allerlei zaken regelen die nodig zijn om te kunnen leven.

Vandaar dat ik probeer om de vragen die in mij opkomen – wat kan ik doen om SVB zaken op orde te krijgen, moet ik de barricades op, waar kan ik terecht met mijn verhaal, hoeveel tijd ben ik de komende maanden tijd om maar steeds weer de fouten van de SVB te corrigeren etc, het zwijgen op te leggen.

Ik wil kunnen zeggen; Ik kies er vandaag voor om gewoon wat anders te gaan doen en mij niet druk te maken om alle SVB fouten. Dat klinkt makkelijk, maar eigenlijk vind ik het knap lastig. Het SVB monster blijft maar in mijn hoofd zitten. Ik kon dan ook niet anders dan een blogje schrijven over de SVB, hoewel dit totaal niet de bedoeling was.

Na dit blogje hoop ik het van mij af te zetten, en gaan we straks lekker even met Bente op stap!

Een gedachte over “Het SVB monster…..”

  1. Het is te triest voor woorden zoals dit allemaal gaat. De verhalen worden steeds schrijnender en ze doen niets….knap dat je het vandaag los kan laten. Doe je dat niet dan word je er gek van.

    Like

Geef een reactie

