Bente en haar nachtelijke capriolen….

De 1e helft van februari is een drukke tijd. Ik heb veel afspraken staan en dan komt er niet zoveel van bloggen. Dit komt ook doordat ik elke ochtend nogal optimistisch ben over mijn energie later op de dag. Ik denk altijd dat ik na een afspraak, na het rusten, in de namiddag of in de avond nog wel even energie heb. Maar na de afspraak, zoals gisteren even naar het ziekenhuis, ben ik futloos en doe nog maar erg weinig.

Wat ik beter kan doe, en nu direct toepas is in de ochtend na het wakker worden en even bijkomen een stukje schrijven. Dan wel met een zeer duf hoofd, warrig haar en een stinkend lijf, maar dat ziet en ruikt gelukkig niemand die niet tot huize Zwier behoort. En Bente die kan het ook niet schelen want die ligt lekker naast mij, haar ochtenddutje te doen. Bente heeft dan ook zeker wat goed te maken, want die had het vannacht behoorlijk op haar heupen. Ze moest en zou onder mijn bed liggen en als het bij liggen bleef dan geeft dat niet, maar er moest schijnbaar ook naar iets gezocht. Ik gok een verdwaald brokje onder een van de vele kasten die ons huis rijk is. En dus werd ik op gezette tijden getrakteerd op allerlei bijzondere geluiden. Na een boos ‘Bente!’ was het weer een poosje stil. Of ze haar schat gevonden heeft blijft een raadsel. Wel weet ik, dat mocht het nodig zijn, Bente mijn computer die op wieltjes staat, in ieder geval ruim 90 graden kan draaien. Want die stond vanochtend met het beeldscherm van mijn bed af, in plaats van naar mij toe.

Vandaag staat er wat leuks op het programma, ik ga op bezoek bij een vriendin. Die ik natuurlijk zoals al mijn vriendinnen veel te weinig zie. We gaan samen lunchen en ondertussen mag Sander de honden lekker even laten rennen in het bos. Zodat de meiden lekker kunnen kletsen. En dat rennen in het bos van Bente zal er waarschijnlijk ook voor zorgen dat Bente vannacht lekker slaapt in plaats van schatten proberen te vinden en computers om te draaien. En het voelt wel heel voldaan, om nu al iets gedaan te hebben. Dus dit wordt een fijne dag! En dat wens ik jullie ook allemaal toe!

PS een uitgebreidere blog over Bente houden jullie nog tegoed. Met foto’s!

2 gedachten over “Bente en haar nachtelijke capriolen….”

  1. Bente is een lekker ding, die niet rust voor ze te pakken heeft wat ze zoekt…..jammer dat het jouw nachtrust kost, maar ik hoop dat ze str5aks in coma ligt van al het geren in het bos

    Like

Geef een reactie

