Chagrijnig, ik?

En toen waren er alweer 2 dagen voorbij en keek ik niet om naar mijn blog. Had ik geen inspiratie? Ja, heus wel. Onderwerpen te over en ik popel ook om wat foto’s op de blog te zetten.

Maar helaas er moest allerlei zaken ingepland worden en dat neemt altijd weer veel meer tijd in beslag dan ik van te voren denk.

Eerst maak ik een lijst met de afspraken die we moeten inplannen. Veelal artsbezoeken en diversen qua hulpmiddelen. In februari moeten we bijvoorbeeld naar Welzorg omdat er nog steeds iets niet goed is qua rolstoel. Het gaat om de extra kin/mond besturing.  Daarvoor moeten we naar Oldenzaal, het hoofdkantoor van Welzorg special products.

Al 2 x is geprobeerd het op te lossen door de rolstoel op te halen, maar dat gaat niet goed. Nu gaan we zelf naar Oldenzaal omdat het deze besturing heel precies gemonteerd moet worden.

Daarnaast zijn er nog wat artsenbezoeken. De inspectie van de tillift is uiteindelijk nu ook naar februari verplaatst. Nadat Sander de afgelopen weken al 2 ochtenden is thuisgebleven omdat we een afspraak hadden staan voor die inspectie. En vervolgens wordt er afgebeld.

Sander laat ook weten wat hij moet/wil doen aan klusjes en dergelijke. Meestal onderhoud auto’s en diverse zaken die hij in huis of tuin wil doen. Daarna kijken we naar wat we aan sociale contacten willen maar vooral kunnen inplannen. Vervolgens wil Sander zelf nog wat vrije tijd om eens een fietstocht te maken.

En dan wordt het een rondje bellen. Eerst nog goed nadenken over wat prioriteit heeft. En ik maak in principe niet meer dan 1 afspraak per week qua artsen en 1 ‘leukere’ afspraak, Dan is de week vol. Een heel gepuzzel. Als de afspraken staan, dan kan de zorg ingepland worden. Immers als ik om 12.00 in Groningen moet zijn, dan heeft het geen zin dat er om 10.00 iemand in Almere mij komt aankleden. Dan moeten we al op weg zijn.

En wanneer zal Sander dat dagje fietsen? Hij fietst het liefst met wat zonnig weer. Wie niet. Helaas is het ons nog nooit gelukt om het weer een maand vooruit te voorspellen. Nog tips? Zo kwam het ook dat Sander op 9 januari zijn geplande fietstocht voorbij moest laten gaan. Storm en regen. De verwachting was natuurlijk winterweer, maar storm met windstoten van ca 90 km/ uur was Sander toch te gortig. In februari een nieuwe kans.

Het meest vervelende is dat je niet altijd direct antwoord krijgt op afspraken. Zo staan er nog wat mails uit met vragen omtrent diverse afspraken en ik moet op antwoord wachten tot we ‘verder’ kunnen. Dus ik kan nog geen rooster voor mijn hulpen maken. En nog erger, wanneer ga ik de leuke dingen des levens nu doen.

Ik kan er knap chagrijnig van worden. Vooral zo eind van de middag. Zo gisterenmiddag ook. Ik was niet te genieten. Sander gaf mij zelfs een boete en daar moest ik dan toch wel weer om lachen.

IMG_0256

Waar word jij chagrijnig van of ben je een type wat zich door niets uit het veld laat staan?

4 gedachten over “Chagrijnig, ik?”

Geef een reactie

