Hoe grijs groen wordt……..

De dag begint grijs, zoals vaak de laatste dagen. Even hadden we de afgelopen dagen zon. Ik ben er dan ook even eruit geweest. Dat was gistermiddag. Even snel met de honden naar het bos.

Na enkele vermoeiende dagen vanwege mijn verjaardag, was het vanmorgen niet alleen het weer grijs, ook mijn humeur was behoorlijk grijs. Weinig kleur te bekennen in huize Zwier. Voor leuke uitjes hadden we geen tijd en ik had ook maar weinig puf. En zo verzand de dag al snel in een saaie lange zondag met alleen maar wat administratieve werkzaamheden. Ik schreef weliswaar recent nog dat ik van cijfertjes hou, maar dat zijn dan alleen de leuke cijfers die ik zelf in de hand heb en niet alle rompslomp rond oa de nieuwe zorgwet. Maar ik zette mij aan wat administratieve klusjes en keek daarna lekker even TV.

Daarna was het tijd om samen even het rooster van februari door te nemen. Wanneer huren we hulpen in. Wanneer moeten er artsen bezocht worden en met een blik op de grijze wolken, kwam al snel de vraag- moeten we niet de zon eens gaan opzoeken. Al snel zaten we op internet vakantiehuisjes te kijken. Kijk dan gaat het opeens toch een stuk beter. Prachtige huisjes met heel veel groen. Daar kunnen we met onze groene nieuwe bus best naar toe rijden. Lekker even dromen. Hoewel dromen, we kwamen een huisje tegen wat niet erg duur is. Er nog op uit voor de lente in Nederland begint is wel zeer aantrekkelijk. Dus ik ging cijferen, leuk cijferen met eurootjes die we te besteden hebben, en daarna weten dat we misschien best in maart nog even weg kunnen. Kijk dan wordt de dag een stuk groener. Euro’s in het groen, bus in het groen en een huisje in het groen. (tenminste op de foto die vast in zomer genomen is, en wij willen eind winter, maar een kniesoor die daar op let) Ik hou van groen. Worden jullie ook zo zat van het grijze weer?

3 thoughts on “Hoe grijs groen wordt……..”

  1. Ik hou absoluut niet van de winter! Alleen mijn eurootjes zullen niet groen worden. . . . Die blijven grijs, ze vormen maar een klein aantal. . . .

    Like

Geef een reactie

