De weg vinden in Blogland!

Natuurlijk wist ik van het bestaan van blogs. Ik las ook wel enige blogs van mensen met een beperking. Ik noemde die blogs in mijn hoofd geen blogs, maar websites en dus ging er toch een wereld voor mij open toen ik ergens begin 2014 kennis maakte met de echte grote ‘blogwereld’.

In die wereld zitten de fanatieke bloggers die elke dag of zelfs meerdere malen per dag een stukje tikken over een bepaald onderwerp.

De 1e soort blog die mij fascineerden waren de financiële blogs.

Ik was net bezig om ons eigen financiën eens wat op orde te brengen toen ik min of meer toevallig iets las over de blog -wat kost een gezin-. Een blog over- de titel zegt het al- financiën.

Mensen die weliswaar anoniem hun hele financiële plaatje op het web zetten om te laten zien wat zij met hun geld doen en hun doel om een hypotheek vervroegd af te lossen te bereiken. Ik vond het interessant.

Ik ben nu eenmaal een mens van cijfertjes en zoveel cijfertjes op een blog kon ik zo waarderen dat ik alras op zoek ging naar meer blogs met cijfertjes. En die vond ik. Een nieuwe cijferwereld ging voor mij open!

Ik lees dit soort blogs om tips uit te halen en natuurlijk ook uit nieuwsgierigheid hoe en wat andere mensen met hun geld doen. En ook wij zijn begonnen onze geldzaken beter op een rijtje te zetten, waarover later eens meer.

Eerst wil ik komende dagen bekijken hoe ik mijn blog beter kan indelen. De kolom tekst is erg smal, eens kijken wat ik daar aan kan gaan doen.

Hoewel ik mijzelf toch niet als heel erg dom beschouw, viel het opzetten van deze blog nog best tegen. De blabla van binnen enkele minuten is uw blog online, dat gold echt niet voor mij. Dus ik worstel nog even verder. Wie weet kom ik ook nog eens boven.

Als iemand tips heeft dan heel graag! Ik gebruik wordpress twenty fourteen als thema maar het is mij onduidelijk wat ik nu wel of niet kan veranderen. Ik moet mij ook nog verdiepen in iets wat widgets heet. En volgers zoeken en zelf meer gaan volgen en heel veel onbekende termen leren en…..en……en…..

Ik moet duidelijk nog mijn weg vinden in Blogland, maar dat gaat lukken. Stapje voor stapje.

Maar later deze dag eerst nog even heel dunnetjes mijn verjaardag vieren zodat ik zeker weet dat ik toch echt weer een jaartje ouder ben geworden.

One thought on “De weg vinden in Blogland!”

  1. Helaas ben ik niet zo thuis in WordPress. Ik ben zelf bij Blogger. Misschien kun je collegabloggers als N(euro)otje https://wieditleestisvrek.wordpress.com/ of Kniepertie https://kniepertie.wordpress.com/ eens vragen of ze je de weg willen wijzen. Het zijn beiden volgens mij heel aardige bloggers. De laatste heeft afgelopen zomer ervoor gezorgd dat mijn postbode-dochter op een snikhete dag bij haar kon plassen (iets te veel dorst) en water bijtanken. Lief hè?

    Like

Geef een reactie

